Postaw na nowoczesny gabinet stomatologiczny - Dentyści

Implanty Chorzów

Każdy posiada swoje własne doświadczenia swoje

W głowach wielu ludzi pokutuje przekonanie, że odwiedzając gabinet dentystyczny, muszą być oni przygotowani na doświadczenie naprawdę niemiłych i nieprzyjemnych rzeczy. Czy jednak ma to w ogóle cokolwiek wspólnego z praw

Dodane: 08-11-2020 01:54
Postaw na nowoczesny gabinet stomatologiczny - Dentyści Implanty Chorzów
dą? Czy w ogóle kiedykolwiek tak było i czy można generalizować w ten sposób? Oczywiście, każdy stomatolog jest inny, podobnie, jak każdy pacjent jest inny. Każdy posiada swoje własne doświadczenia, swoje skojarzenia i myśli, które natychmiast pojawiają się w jego głowie, gdy tylko słyszy słowo "dentysta". Można jednak śmiało zaryzykować stwierdzenie, że strach ma zawsze wielkie oczy, a wspomnienia (zwłaszcza te negatywne) są niejednokrotnie wyolbrzymione i urastają do rangi czegoś niepodważalnego. Być może więc, każdy, komu wizyta u dentysty kojarzy się źle, po prostu tak zapamiętał jakiś niemiły szczegół podczas ostatniej wizyty, że jego mózg utożsamia osobę stomatologa bądź jego pracę z tym niefortunnym detalem, natomiast nie łączy się to bezpośrednio z czynnościami wykonywanymi wówczas przez dentystę? Możliwości jest bardzo wiele, warto je prześledzić i przemyśleć.


Stomatolog który znajdzie się na samym

Przy wyborze dentysty, tak jak i przy wyborze każdego innego lekarza, na pewno warto kierować się opiniami innych ludzi. Są one źródłem szczerych i prawdziwych informacji. Jeżeli dentysta jest dobry, jego pacjenci na pewno chętnie będą go chwalić i opowiadać o nim swoim znajomym, w ten sposób promując jego usługi i doprowadzając do wzrostu jego popularności.

W polskiej sieci powstały nawet specjalne rankingi lekarzy. Są to strony, które szeregują lekarzy pod względem ich popularności oraz ocen wystawianych przez pacjentów, którzy skorzystali z ich usług. Stomatolog, który znajdzie się na samym szczycie tej listy, na pewno będzie warty uwagi. Jeżeli mnóstwo osób skorzystało już z jego usług, a przy tym większość z tych osób bardzo go sobie chwali, oznacza to, że naprawdę dobrze zajmuje się on pacjentami i dba o nich pod każdym względem. Zwykle bywa też tak, że jeśli cały gabinet dentystyczny jest profesjonalnie przygotowany do pracy, to pracują w nim równie profesjonalni lekarze. Wtedy nie ma większego znaczenia, do której z tych osób pacjent umówi się na wizytę, bo każda z nich dobrze się nim zaopiekuje.


Choć obiektywnie rzecz biorąc nie jest

Stomatolog to ten z lekarzy, który nie cieszy się szczególną sympatią sporej części społeczeństwa. Choć, obiektywnie rzecz biorąc, nie jest on chirurgiem i nie prowadzi operacji na otwartym sercu, to jednak z jakiegoś powodu ludzie często wolą omijać gabinet dentystyczny, jeśli tylko nie widzą absolutnej konieczności, by się w nim znaleźć. Ten dziwny lęk, u większości ludzi, bierze się z niezbyt pozytywnych doświadczeń, jakie były ich udziałem, gdy jako dzieci czy młodzież musieli usiąść w fotelu, a dentysta "grzebał" im w ustach. Już sam tan opis nie brzmi zbyt zachęcająco, prawda? I takie właśnie obrazy przywołują w pamięci osoby, które omijają gabinet dentystyczny na kilometr - miejsce to kojarzy im się z nieprzyjemnymi chwilami, do których najczęściej po prostu nie chcą wracać, jeśli nie muszą. Trudno jest przekonać taką osobę, że wiele się zmieniło od tamtego czasu i dzisiaj wizyty u dentysty są znacznie mniej stresujące. Choć jest to prawda, uparta osoba nie będzie w stanie w to uwierzyć, a wręcz jeszcze bardziej będzie chciała postawić na swoim i unikać będzie dentysty jak ognia.


Pacjent ma się czuć dobrze i

Każdy gabinet dentystyczny może w nieco inny sposób zajmować się swoimi pacjentami. Oczywiście największy na to wpływ mają sami lekarze, czyli stomatolodzy zatrudnieni w konkretnej placówce. W głównej mierze to od nich zależy to, czy pacjent będzie dobrze czuć się na fotelu i czy da się poddać różnorodnym zabiegom. Jak zatem powinien zachowywać się profesjonalny i dobry dentysta?

Na pewno musi on wytworzyć partnerską relację pomiędzy sobą a pacjentem. Nie powinien tworzyć dystansu. Nie powinien też usztywniać tej relacji, gdyż zbyt profesjonalne podejście nierzadko jest mylone z dystansem, chłodem i arogancją. Pacjent ma się czuć dobrze i swobodnie, a aby tak było, należy z nim normalnie rozmawiać. Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane mu pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości.

Dobry stomatolog to nie tylko dobry fachowiec, ale też przede wszystkim dobry człowiek ze sporymi pokładami empatii. Lekarze muszą umiejętnie wczuwać się w rolę drugiej osoby, by w razie czego zaoferować jej wsparcie lub odrobinę otuchy. Najlepsi stomatolodzy niemalże przy pierwszym kontakcie potrafią wzbudzić zaufanie pacjenta. To do nich warto na pewno się kierować.